5 syytä aloittaa TikTok-markkinnonti
TikTokin valtava suosio on viime vuosina räjähtänyt ennennäkemättömille tasoille, ja sen vaikutus markkinointiin on ollut merkittävä. Alun perin nuorten keskuudessa suosittu sovellus on kasvanut valtavaksi markkinointialustaksi, joka tarjoaa ainutlaatuisia mahdollisuuksia yrityksille tavoittaa ja sitouttaa yleisöä. Mutta miksi TikTok-markkinointi on niin tehokasta, ja miten yritykset voivat hyödyntää sitä strategioissaan?
1. Käyttäjien sitoutuminen ja vuorovaikutus
TikTok on ainoa somealusta, jossa kommentit tuovat aidosti uutta sisältöä tekijälle. Kommenteissa ollaan tosi aktiivisa sen suhteen mitä halutaan nähdä. Parhaat brändit vastaavat näihin aktiiviseti näihin ja syöttävät katsojille just sellaista sisältöä mitä he haluavat nähdä. Hyvänä esimerkkinä Ilveksen saunaesittely-video, joka keräsi 300 000 näyttökertaa ilman boostausta, koska siinä näytettiin katsojaa kiinnostavaa asiaa. Katsoja oli kommentoinut videoon, että esitelkää saunat ja sehän tehtiin. Kun joku kommentoi videoaiheen, se kiinnostaa selkeästi muitakin.
2. Algoritmin tehokkuus
TikTokin algoritmi on suunniteltu tarjoamaan käyttäjille juuri heille mielenkiintoista sisältöä. Tämä tarkoittaa, että hyvin suunniteltu ja houkutteleva sisältö voi saavuttaa valtavan yleisön ilman massiivisia markkinointibudjetteja. Algoritmi suosii myös osallistavaa sisältöä. Käytännössä se on tehty tosi koukuttavaksi ja kukapa ei haluaisi asiakaiden olevan koukussa sinun brändiisi.
3. Kohderyhmän tavoittaminen
Missään muussa somessa et tavoita yhtä laajasti omaa ydin kohderyhmääsi sekä laajentamaan sitä kuin TikTokissa. Sisällöstä riippuen suurin osa katsojista voi hyvinkin olla yli 35 vuotiaita. Sisältö on paras kohdennustyökalu ja algoritmin takia jokaiselle nieche-alueelle löytyy oma katsojakunta.
4. TikTok määrittää muiden somejen tyylit
Lyhytvideot ovat tulleet jäädäkseen TikTokin ansiosta. Nopeatempoinen ja tarinankerronnalla koukuttava tyyli on nähtävillä myös muissa somekanavissa. Tuotantoon ei enää tarvita kallista kamerakalustoa vaan kovat tulokset saa myös samalla puhelimella mikä on taskussasi joka päivä. Viime aikoina myös pidempi sisältö kerää hyvin näkyvyyttä, mutta aihe ei saa olla tylsä ja liian asiapitoinen
5. Luovuuden rohkaiseminen
Viimeisenä mutta ei vähäisimpänä, TikTok-markkinointi rohkaisee yrityksiä olemaan luovia ja innovatiivisia sisällön luomisessa. Suomeksi sanottuna vähemmän kädenlämpöistä, hajutonta ja mautonta. Ihmiset ostavat tunteella ja brändeiltä keneen he samaistuvat. Jos Facebookin ja Instagramin alkuräjähys meni ohi, nyt on mahdollista kokea se moninkertaisena TikTokissa.
Kokonaisuudessaan TikTok-markkinointi tarjoaa yrityksille valtavan potentiaalin tavoittaa ja sitouttaa yleisöä ainutlaatuisella ja vaikuttavalla tavalla. Ne yritykset, jotka omaksuvat TikTokin (ja lyhytvideoiden) mahdollisuudet osaksi markkinointistrategioitaan, voivat odottaa näkevänsä omalla brändillään faneja kuin urheilujoukkueilla. Jos sä et aloita, joku sun kilpailijasi aloittaa ja kasvattaa etumatkaa viikko viikolta.
Jos aloittaminen mietityttää, ota yhteyttä. Se ei maksa mitään eikä varmasti tuhlata sun aikaa.
https://www.hoyrymedia.fi/ota-yhteytta