Mikä on Höyrymedia?
Höyrymedia syntyi kolmen ystävän intohimosta luoda yhdessä jotain siistiä.
Intohimo sai tulta alleen, kun samaan aikaan ystävykset olivat turhautuneita kiillotettuun ja kuivaan videomateriaaliin, jota yritykset heille sylkivät. Eikö ne nyt edes olleet kuulleet Youtubesta tai vaikka jutelleet viimeiseen vuosikymmeneen jonkun alle 100 vuotiaan kanssa?
Nykyään Höyrymedia on olemassa, jotta ihmiset voisivat ymmärtää toisiaan paremmin. Keinona on video ja kanavana TikTok. Jos yrityksissä työskentelevät ihmiset oppisivat kommunikoimaan edes vähän vähemmän kuivasti, niin ehkä suomalaiset yritykset saisivat vähän vauhtia
Keskiössä on asiakasymmärrys ja liiketoiminnalliset hyödyt
Me halutaan ymmärtää sinun liiketoimintaa, jotta me voimme auttaa sinua parhaiten. Useilla toimialoilla on samankaltaisia haasteita kaupallisella puolella. Ikinä ei voi olla liikaa myyntiä, liikaa hyviä työhakemuksia tai liian paljon näkyvyyttä. Näissä asioissa me osataan auttaa sinua.
Me autetaan sinua ymmärtämään videoiden positiivinen ja kasvava merkitys liiketoiminnassa. Me ollaan niitä trendihaukkoja, jotka kertoo sinulle, jos somessa on jotain, mihin sinun kannattaa perehtyä lisää. Tällä hetkellä se on TikTok-markkinointi.
Arvomme
Samojen arvojen omavien ihmisten kanssa on mukava höyrytä yhdessä. Halutaan olla sinulle tuloksellinen kumppani, kenen kanssa yhteistyö sujuu kuin rasvattu salama.
Asiakaslähtöisyys
Meidän tehtävä on tuottaa sinulle paras ratkaisu ja kaupanpäälle vielä sinun paras asiakaskokemus. Kun sinä voitat, myös me voitamme.
Nälkä
Haluamme näyttää toiminnallamme esimerkkiä. Osaamme haastaa ja viedä sinun liiketoimintaasi eteenpäin videoiden avulla.
Hauskuus
Kuvaaminen ja sen hyödyntäminen bisneksessä on meille kaikille intohimo. Se tarkoittaa, että meillä on hauskaa, kun pääsemme kuvauskeikalle. Hauskuus ja rennon letkeä tiimi taas vähentää paineita kuvaustilanteessa. Sinä olet meidän kaveri ja jos et vielä, niin hauska tavata ja tervetuloa, pistetäänhän sauna pykälään.
Kunnioitus ja rehellisyys
Mulkkujen kanssa me ei haluta tehdä töitä. Toivottavasti et säkään. Pidetään kommunikaatio kunnioittavan avoimena, niin vältytään yllätyksiltä puolin ja toisin. Sinä olet ammattilainen sinun liiketoiminnassasi ja sisältömarkkinoinnin ammattilaisina me taas ymmärretään mikä toimii video- ja kuvamaailmassa.
Arvomme
Asiakaslähtöisyys
Meidän tehtävä on tuottaa sinulle paras ratkaisu ja kaupan päälle vielä sinun paras asiakaskokemus. Koska me uskotaan, että se on oikein. Kun sinä voitat, myös me voitamme.
Nälkä
Haluamme näyttää toiminnallamme esimerkkiä. Osaamme haastaa ja viedä sinun liiketoimintaasi eteenpäin videoiden avulla.
Hauskuus
Kuvaaminen ja sen hyödyntäminen bisneksessä on meille kaikille intohimo. Se tarkoittaa, että meillä on hauskaa, kun pääsemme kuvauskeikalle. Hauskuus ja rennon letkeä tiimi taas vähentää paineita kuvaustilanteessa. Sinä olet meidän kaveri ja jos et vielä, niin hauska tavata ja tervetuloa, pistetäänhän sauna pykälään.
Kunnioitus ja rehellisyys
Mulkkujen kanssa me ei haluta tehdä töitä. Toivottavasti et säkään. Pidetään kommunikaatio kunnioittavan avoimena, niin vältytään yllätyksiltä puolin ja toisin. Sinä olet ammattilainen sinun liiketoiminnassasi ja sisältömarkkinoinnin ammattilaisina me taas ymmärretään mikä toimii video- ja kuvamaailmassa.
Tiimi täynnä luovan ja kaupallisen alan tekijöitä
Tutustu tekijöihimme!
Muuramessa kasvanut Mäksä on Suomen johtava lyhytvideo-asiantuntija. Hän kouluttaa ja pitää asiantuntija-puheenvuoroja Suomen isoimmissa bisnes-tapahtumissa. TikTok-vaikuttajana Mäksä on oppinut vangitsemaan katsojan huomion sekunneissa ja kasvattamaan näyttökerrat jopa kymmeniin miljooniin.
Siilinjärveltä kotoisin oleva Luukkonen ymmärtää liikkuvan kuvan hyödyt eri kanavissa, sekä eri vaiheisiin. Luukkonen vastaa meillä brändi- ja mainosvideoiden sekä valokuvapankkien onnistuneesta läpiviennistä.
Tämä lupsakka savolainen mies toimii meillä TikTok-puolen asiakkuuksien hallinnassa. Hän takaa, että projekti saadaan onnistumaan vaivattomasti. Hän on onnistunut kymmenien tilien kasvattamisessa
Aatu ei lähesty sinua turhaan. Tämä savolainen täsmällinen urheilija auttaa sua löytämään oikean väylän lyhytvideoiden kaupalliseen valjastamiseen.
Karstulasta kotoisin olevan Essin nauru kuuluu kauas. Crossfittaavan Essin vahvuudet painottuvat heittäytyvän ilmapiirin luomiseen.
Thomas tietää miten some toimii ja miten videoihin saadaan saadaan lisää höyryä. Sama mies eli "tuottaja Haag" voi olla myös tuttu yhdestä Suomen suurimmasta urheilupodcastistä NHLfi:stä.
Vuokatista tuleva Inka ei jää toimettomaksi ja hymy ei meinaa hyytyä millään. Energia tarttuu ja videot tulevat luonnostaan.
Lähes 100 000 oman seuraajan kokemuksella PR1 on yksi Suomen taitavimpia lyhytvideoeditoijia. ”Elämässä ei ole aikaa hukattavaksi. On tehtävä sitä mistä tykkää ja niin täysiä, että sillä voi elättää itsensä.” Ensimmäiset videoeditoinnit asiakkaalle Aaron teki jo vuonna 2018.
Pentton on tuottanut koko Suomen eniten lyhytvideoita, yli 4000 kappaletta ja on Suomen kärkitekijä kentällä. Musiikkia, podcastejä ja viraalivideoita. Tämä mies on todellinen modernin median taituri.
Mirre on Suomen seuratuin kokki, jolla somet pysyy hanskassa. Mirelin ruokatilillä @mireleats on Instassa ja TikTokissa yhteensä yli miljoona seuraajaa. Sen lisäksi @mirel.art graafisen suunnittelun tilillä on myös yli 100 000 seuraajaa. Nopea tempo ja edittikikat ovat vaikuttajana Mirren kotikenttää.
Suomen kolmanneksi vahvin mies vuodelta 2021 on tuttu kasvo jokaiselle, joka on viettänyt aikaa TikTokissa. Hänen huumori ja editointilahjat ovat nostaneet hänen oman @seveall -tilinsä seuraajat yli 100 000 tehden hänestä yhden Suomen seuratuimmista faijoista.
65 000 seuraajan tilillään tämä bisnestä ymmärtävä maailmanmatkaaja on taatusti yksi Suomen parhaista kaupallisista sisällöntuottajista. Meillä hän hoitaa kuvauksia Jyväskylästä käsin.
Marianne on tehnyt somea jo vuosia ja on toiminut UGC-sisällöntuottajana ja vaikuttajana useille suomalaisille brändeille. Mariannen hymy kuuluu kauas!
Pele pitää huolen, että kuva on mintissä ja leikkaukset pykälässä! Ihmisenä hän tutustuu vaikka pihakoivuun, joten kuvauksia Pelen kanssa ei tarvitse jännittää.
Hae meille töihin!
Voit jättää meille avoimen hakemuksen, etsimme aina uutta timanttista talenttia!
Mitä asiakkaamme sanovat
Ajankohtaista
Usein kysyttyä
Löydä vastauksia usein kysyttyihin kysymyksiin lyhytvideosisällöstä, TikTokista, videomarkkinoinnista ja valokuvauspalveluista.
Hyvännäköistä sisältöä osaa tosi moni tehdä, mutta myykö se? Meidän vahvuus tulee nimenomaan kaupallisen näkökulman yhdistämisestä luovaan sisältöön.
Tapanamme on ollut ottaa aloituspalaveri, jossa käydään läpi ideat, tarpeet, viesti ja kohderyhmä. Tämän jälkeen lähtökohtaisesti toimimme itsenäisesti ja sinä saat valmiin videon viikon sisällä kuvauspäivästä tai se on ilmainen. Tämän jälkeen sinä kerrot muutostoiveesi ja toteutamme ne.
Tavoite on käyttää mahdollisimman vähän arvokasta aikaasi. Toki, jos haluat, voit olla mukana myös isommin.
Lähetämme sinulle Google Drive -linkin, joka sisältää valmiit videot, tarjouksen, käsikirjoituksen ja mahdollista behind the scenes -materiaalia, mitä saat vapaasti jakaa myös.
Käytämme markkinajohtaja Sonyn tuoreinta videokalustoa. Pääkameramme on Sony A7SIII. Markkinoiden paras hämärakuvaus, parhaat värit sekä paras kuvanlaatu. Lisäksi meillä on DJI:n drone. Kaikki kameramme kuvaavat 4k-laadulla.
Lisäksi meillä on useita mikrofoneja, kuvanvakauttimia sekä valoja erilaisiin tuotantoihin.
Kameramme ovat laadullisesti viittä vaille valmiita Netflix-tuotantoihin.
Kyllä. Me uskomme, että sisältöä kannattaa räätälöidä kanavakohtaisesti mm. muuttamalla kuvasuhdetta. Esimerkiksi Instagrammissa pystyvideot saavat enemmän tilaa näytöltäsi ja sitä kautta laajemman näkyvyyden, koska niiden kanssa reagoidaan herkemmin. Useimmat kuvasuhteet ovat 16:9 (normaali vaakavideo), 9:16 (pystyvideo, IG-tarina, TikTok yms) ja 5:4 (pystyjulkaisu IG-/FB-alustoilla). Voimme tehdä kaikista materiaaleista pysty- ja vaakaversiot, kunhan tämä tulee ilmi jo kuvausvaiheessa.
Kyllä! Ja niin kannattaakin tehdä. Esimerkiksi yhdestä 1-2 min haastatteluvideosta voi saada 2-3 lyhyempää 15 s klippiä, joita voi käyttää esimerkiksi maksetussa mainonnassa. Lyhyet klipit toimivat myös koukkuna pidemmän videon katsomiseen. ”Samalla vaivalla” saat siis moninkertaisen määrän sisältöä.
Tällä hetkellä useimmat videotuotantomme asettuvat 1990-3490 € välille (video), mutta myös kevyemmät ja isommat tuotannot onnistuvat. Usein meiltä ostetaan useamman videon paketti, jolloin hinta muovautuu sen mukaisesti. Hinta koostuu esituotannosta (näyttelijöiden valinta, käsikirjoitus, kuvauslokaatioden etsiminen) kuvauspäivästä (kuvaajat, äänityöt, valaisu), editoinnin eri vaiheista (leikkaus, värimäärittely, äänisuunnittelu, animaatiot).
Ensimmäisen vedoksen toimitusaika on viikko kuvauspäivästä. Vedos tarkoittaa tässä vähintään 90 % valmista videota. Jos siihen tulee muutoksia, ne korjataan asap. Jos myöhästymme viikon aikataulusta, video on täysin ilmainen sinulle. Usein voimme ottaa kuvauspäivänkin nopealla aikataululla jopa seuraavalle viikolle.
Nopeimmillaan olemme toimittaneet valmiin videon yhteydenotosta 24 tunnissa.
Meillä on valmis nopeasti täytettävä kysymyspatteristo, jolla voit korvata tapaamisen. Pystymme tekemään koko tuotannon itsenäisesti, kun olemme saaneet muutamat perustiedot.
Kuvaamme kaiken materiaalimme 4K-laadulla. Haluamme, että materiaalimme on laadukasta vielä vuosien päästä 4K:n yleistyessä huimaa vauhtia. 4K mahdollistaa myös saman materiaalin rajaamisen eri kuvasuhteisiin. Esimerkiksi vaakavideosta voidaan rajata myös pystyversio someen säilyttäen laadukkaan kuvanlaadun.
Meiltä hoituu lisäpalveluina valokuvaus videokuvauksen yhteydessä ja sisältöjen jakaminen eri kanavissa säästäen sinun aikaasi.Hoidamme niin video- kuin ääninäyttelijät tarvittaessa.
Olimme kuvausreissulla koko poppoolla 2020 syksyllä Lapin ruskaa ihastelemassa ja Mäksä oli tapansa mukaan erittäin innostunut onnistuneesta shotista ja hän suorastaan höyrysi. Siihen Aleksi tokaisi, että sinun pitäisi perustaa joku Höyrymedia, kun höyryät kokoajan ja siihen Mäksä vastasi, että lähdettekö mukaan. Näin alkoi kumppanuussuhde, joka jatkuu yhä tänä päivänä.