Tiktokista tehokkain kanava markkinointiin?

Lyhytvideot ovat ylivoimaisesti toimivin ja kustannustehokkain markkinointitoimenpide vuonna 2024.

Autamme sinua:

Strategiatyössä

Sisällöntuotannossa

Tilien ylläpidossa

Mainonnassa

Koulutamme TikTokin käyttöön

Tältä sisältösi voisi näyttää

TikTok

Lyhytvideot sopivat sinulle, jos

Haluat lisätä myyntiä kustannustehokkaasti

Haluat jäädä mieleen asiakkaille ja työnhakijoille erottautuvalla markkinoinnilla

Haluat maksimoida markkinointibudjetin tehokkuuden (=käytetyt eurot vs tulokset)

Näkyvyydestä maksaminen Metan alustoilla ärsyttää

Launch

Kuinka aloittaa TikTok-markkinointi?

1

Varaa tapaaminen

Varaa tapaaminen, jossa käydään tilanteesi ja resurssit läpi

2

Ideointi

Mietitään punainen lanka workshopissa. Pääpaino sisältöjen ideoinnissa on meillä

3

Hoidamme kaiken

Hoidamme kaiken ideoista, tuotantoon ja julkaisuun puolestasi. Sinun ei tarvitse kuin tulla tapaamisiin kuulemaan onnistumisista

4

Dataan perustuva tehostaminen

Kokeillaan muutamia eri sisältötyyppejä ja laitetaan enempi paukkuja sinne mikä toimii. Aloitetaan!

Miksi Höyrymedia?

Yli 4000 tehtyä TikTok-videota

Keskimäärin yli 400 000 näyttöä joka kuukausi ilman mainosrahaa

Sisäpiiritieto

Tiimissämme on suorat kontaktit Suomen suurimpiin TikTokkaajiin, TikTokissa menestyneisiin yrityksiin ja TikTokkiin

Kaupallinen ymmärrys

Emme hae vaan näyttökertoja, vaan ennen kaikkea parempaa bisnestä sinulle

Hinnasto

Ydinpalvelut

Suosituin All-In-One
TikTok höyryämään
3700€ / KK
Alkaen
Sisältää:
8 videota alusta loppuun
Heittäytyvä näyttelijä
Tilin ylläpito (lataukset + kommentointi)
Stressittömät yöunet sinulle
Sopii brändeille, jotka haluavat kuulla vain tuloksista
Meidän kanssa ei v**** tehdä töitä
Maksettu mainonta (ei sisällä mainosbudjettia, suositus 500€ / kk)
Samat sisällöt voi ladata myös muihin kanaviin
3 kk pilotti, jonka jälkeen 1 kk irtisanomisaika
Lyhytvideot haltuun -workshop
2500€
Alkaen
Sisältää:
2h toiminnallinen workshop
Punaisen langan löytäminen
Algoritmin voittaminen
Sisällöntuotanto puhelimella
Viraaliksi ilman trendejä
Seurantatapaaminen 1 kk päästä
Sopii tiimeille, jotka haluavat itse oppia lyhytvideot ja on jo vahvaa sisällöntuotannon osaamista
Toimii myös keynote-puheena tapahtumaan

Tyytyväisiä TikTok-markkinoinnin asiakkaita

Success

Case Studies

Onnistumistarinoita ja erimerkkejä tehokkaasta TikTok markkinoinnista

Autolle.com

Case Autolle.com: "Ikinä ei ole tullut omista kanavista näin paljon yhteydenottoja ja kauppaa."

Polkaisimme TikTokin käyntiin ja jo ensimmäiset videot toivat konkreettisia ostajia ja yhteydenottoja.

TikTok startti palkittiin Autolle.comin gaalassa vuoden markkiniontitekona.

Panda

Case Panda: Nollasta 30 000 seuraajaan vuodessa

Muutamassa kuukaudessa saimme miljoonanäkyvyyden Pandan TikTok-tilille täysin nollasta. Nyt vuoden jälkeen TikTok on yksi Pandan suurimmista kanavista.

NOCCO

Case NOCCO: Keskiarvo-näyttökerrat 78 000 per video

NOCCOn yhteistyön alettua näyttökerrat pomppasivat heti moninkertaisiksi ja seuraajat ovat nousseet 25 000 -> yli 80 000 alle vuodessa. Suunnittelimme myös aktivoivan #joulunocco kampanjan, joka keräsi yli 10 miljoonaa orgaanista näyttökertaa kuluttajien tekemistä videoista. Videoita on tehty Bottaksesta lähtien Suomen kovimpien urheiluvaikuttajien kanssa.

Ilves

Case Ilves: Tampereen ykkönen on myös TikTokin ykkönen

Liigan seuratuin joukkue dominoi niin kentillä kun somessa. Tuotamme paljon ”kulissien takana” -tyylistä sisältöä, joka laajentaa kohderyhmää myös kovimpien Ilves-fanien ulkopuolelle.

Esimerkiksi tämä ”Miltä Ilveksen pelipäivä näyttää huollon kannalta?” -video keräsi orgaanisesti lähes 300 000 näyttökertaa.

FAQ

Usein kysytyt kysymykset

Sopiiko TikTok B2C-yritykselle?

B2C-puolella bränditunnettavuuden kasvatus on paras tapa olla alustalla. Myyntiäkin todennäköisesti tulee, jos tuote on edullinen ja helposti ostettava. #tiktokmademebuyit tagilla alustalla on 46 miljardia näyttökertaa, eli alustalla liikkuu myös oikeita ostajia.

Arvokkaammilla tuotteilla lisämyyntiä tulee, jos niillä on selkeä kohderyhmä, kuten esimerkiksi sähköpyörät.

Kuinka pian saan tuloksia TikTok-markkinoinnilla?

Markkinoinnissa prosessi voittaa aina projektin. Siksi suosimme toiminnassamme jatkuvaa yhteistyötä yksittäisen kampanjan sijaan.

Tuloksia voi odottaa 4-6k säteellä orgaanisella sisällöntuotannolla. Kampanjoilla voit saada pikavoittoja muutamassa viikossa, mutta tekemistä emme rakentaisi kampanjoiden varaan.

Miksi TikTok-markkinointi vs muut kanavat?

TikTokkia käytetään keskimäärin 95 minuuttia päivässä, eli eniten kaikista somealustoista.

TikTokissa voit saada nollalla seuraajalla satoja tuhansia näyttöjä ilman mainosrahaa, koska alustalla 99% sisällöstä suositellaan katsojalle. Hyvä alustanomainen sisältö ratkaisee voittajat alustalla.

Alusta on vielä tuore, joten kilpailu yrityspuolella on vähäistä. TikTok-tyylisen lyhytvideo-sisällön voi kierrättää myös muihin kanaviin. Se mikä toimii Instassa ja Facessa ei toimi TikTokissa, mutta se mikä toimii TikTokissa, toimii kaikkialla muuallakin.

Onko minun kohderyhmäni TikTokissa?

Jos kohderymäsi on alle 35 vuotiaita, he ovat jo siellä. Vuoden 2023 aikana suurempi joukko ihmisiä siirtyy alustalle, joten nyt on hyvä aika rakentaa asema, kun vanhempi ikäpolvi tulee. Ja he tulevat kuten Instagramin, Facebookin ja YouTuben kanssakin kävi.

Saadaanko video eri kuvasuhteilla eri kanaviin?

Kyllä. Me uskomme, että sisältöä kannattaa räätälöidä kanavakohtaisesti mm. muuttamalla kuvasuhdetta. Esimerkiksi Instagrammissa pystyvideot saavat enemmän tilaa näytöltäsi ja sitä kautta laajemman näkyvyyden, koska niiden kanssa reagoidaan herkemmin. Useimmat kuvasuhteet ovat 16:9 (normaali vaakavideo), 9:16 (pystyvideo, IG-tarina, TikTok yms) ja 5:4 (pystyjulkaisu IG-/FB-alustoilla). Voimme tehdä kaikista materiaaleista pysty- ja vaakaversiot, kunhan tämä tulee ilmi jo kuvausvaiheessa.

En halua esiintyä kasvoillani somessa, mitä teen?

Kasvot eivät ole pakollisia. Pandan TikTokin rakennamme täysin maskotin ympärille. Myös täysin kasvottomia esimerkkejä maailmalta on, kuten @Ryanair

Meillä on iso joukko innokkaita esiintyjiä takataskussa, jotka edustavat tarvittaessa brändiäsi puolestasi.

Sopiiko TikTok B2B-yritykselle?

B2B-puolella rekrytoinnin helpottaminen ja työnantajamielikuvan parantaminen on paras tapa olla kanavassa.

Myyntiäkin sieltä voi saada, mutta TikTok ei ole mikään tuote-esittelyjen ostosTV. Bränditunnettavuuden kasvamisen seurauksena kauppaakin todennäköisesti tulee pitemmällä aikajänteellä, mutta sen ei kannata olla ensimmäinen tai ainoa tavoite.

Miksi emme käytä tulospohjaista hintaa?

Jos hinta sidottaisiin esimerkiksi näyttökertoihin, voisimme tuottaa vain viraalivideoita, jotka saisivat miljoonia näyttökertoja. Pelkästään näistä ei kuitenkaan ole liiketoiminnallista hyötyä vaan seassa on hyvä olla myös konvertoivampaa sisältöä, joka saa vähemmän näyttökertoja. Tämä on ensisijaisesti sinun etusi.

Miksi teemme TikTok-markkinointia?

TikTok on maailman kasvavin some-alusta jo useana vuonna putkeen. Jo 2021 se oli maailman katsoin verkkosivusto. Kyllä katsotumpi kuin Google.

Meillä on suorat kontaktit TikTokkiin, TikTokissa onnistuneisiin yrityksiin, sekä suuriin vaikuttajiin. Täältä saamme sisäpiiritietoa, millainen sisältö toimii nyt parhaiten. Tätä ei löydy Googlesta. Meillä on henkilökohtaisella tasolla neljän vuoden kokemus alustasta ja ymmärrämme Business TikTokista todennäköisesti enemmän kuin kukaan muu Suomessa.

Näyttökerrat ovat TikTokissa halpoja. n. 100 000 näyttökertaa maksaa n. 100€ maksetulla mainonnalla. Kuka vaan voi ostaa niitä, mutta niistä ei ole hyötyä, jos video skipataan sekunnin jälkeen. Me teemme sisältöä, mitä halutaan katsoa. Mainonta on lisätyökalu kokonaisuuteen, ei kivijalkamme.

Mitä TikTok vaatii sinulta?

Onko sinulla halu kokeilla kokeilla uutta alustaa, mutta et ole täysin varma millaista sisältöä sinne pitää tehdä? TikTok ei ole tuote-esittelyyn tehty OstosTV vaan kanavalle pitää tuottaa alustan näköistä sisältöä ja me olemme erikoistuneet tähän.

Jos TikTokkiin haluaa tosissaan lähteä siihen kannattaa budjetoida vuositasolla 30 000 – 50 000 €. Yksittäisiä kampanjoita saa muutamilla tuhansilla, mutta pelkästään niiden varaan emme tekemistä rakentaisi, jos haluat oikeasti onnistua kanavalla.

Voimme hoitaa TikTokin avaimet käteen periaattella niin, että se vie muutaman tunnin kuussa sinun aikaasi tai jos haluat ottaa aktiivisempaa roolia ja esimerkiksi kuvata markkinointitiimisi kanssa sisäisesti, sekin onnistuu.

Mitkä yritykset käyttävät TikTokkia Suomessa?

Meillä on Suomen kattavin itse kasattu lista suomalaisista yrityksistä TikTokista. Sieltä löytyy esimerkkejä onnistujista, sekä tyhjiä toimialoja on vielä todella paljon.

Markkinajohtajaksi pääset monella alalla vain tulemalla paikalle. Varaa tapaaminen ja kerromme näkemyksemme kentästä. Jos Suomen kenttä on tyhjä, etsimme esimerkit globaalista markkinasta.

Aloitetaan TikTok matkasi!

Lyhytvideot ovat ylivoimaisesti toimivin ja kustannustehokkain markkinointitoimenpide vuonna 2024.

Tutustu Seuraavaksi
Tämä sivusto käyttää evästeitä
Asetukset