Tiktokista tehokkain kanava markkinointiin?

Lyhytvideot ovat ylivoimaisesti toimivin ja kustannustehokkain markkinointitoimenpide vuonna 2024.

Autamme sinua:

Tiesitkö tämän TikTokista?

Yli 18v käyttäjät Suomessa

1,5 miljoonaa suomalaista käyttää jo Tiktokia

Sovellus tiedonhaussa

50 % tuotehauista USA:ssa aloitetaan TikTokista

Avauskerrat päivässä

Tiktokin käyttäjä avaa sovelluksen keskimäärin 19 kertaa päivässä

Lyhytvideot sopivat sinulle, jos

Kuinka aloittaa TikTok-markkinointi?

Miksi Höyrymedia?

Yli 4000 tehtyä TikTok-videota

Keskimäärin yli 400 000 näyttöä joka kuukausi ilman mainosrahaa

Sisäpiiritieto

Tiimissämme on suorat kontaktit Suomen suurimpiin TikTokkaajiin, TikTokissa menestyneisiin yrityksiin ja TikTokkiin

Kaupallinen ymmärrys

Emme hae vaan näyttökertoja, vaan ennen kaikkea parempaa bisnestä sinulle

Ydinpalvelut

TikTok höyryämään (suosituin, All-In-One)

alkaen
3700€ kuukaudessa
  • 8 videota alusta loppuun
  • Heittäytyvä näyttelijä
  • Tilin ylläpito (lataukset + kommentointi)
  • Stressittömät yöunet sinulle
  • Sopii brändeille, jotka haluavat kuulla vain tuloksista
  • Meidän kanssa ei v**** tehdä töitä
  • Maksettu mainonta (ei sisällä mainosbudjettia, suositus 500€ / kk)
  • Samat sisällöt voi ladata myös muihin kanaviin
  • 3 kk pilotti, jonka jälkeen 1 kk irtisanomisaika

Lyhytvideot haltuun -workshop

alkaen
2500€
  • 2h toiminnallinen workshop
  • Punaisen langan löytäminen
  • Algoritmin voittaminen
  • Sisällöntuotanto puhelimella
  • Viraaliksi ilman trendejä
  • Seurantatapaaminen 1 kk päästä
  • Sopii tiimeille, jotka haluavat itse oppia lyhytvideot ja on jo vahvaa sisällöntuotannon osaamista
  • Toimii myös keynote-puheena tapahtumaan

Tyytyväisiä TikTok-markkinoinnin asiakkaita

Case Autolle.com: "Ikinä ei ole tullut omista kanavista näin paljon yhteydenottoja ja kauppaa."

Autolle.com

Polkaisimme TikTokin käyntiin ja jo ensimmäiset videot toivat konkreettisia ostajia ja yhteydenottoja.

TikTok startti palkittiin Autolle.comin gaalassa vuoden markkiniontitekona.

Case Panda: Nollasta kymppitonniin muutamassa kuukaudessa, vuodessa Pandan seuratuimmaksi kanavaksi

Panda

Muutamassa kuukaudessa saimme miljoonanäkyvyyden Pandan TikTok-tilille täysin nollasta. Nyt vuoden jälkeen TikTok on Pandan seuratuin kanava vaikka muita kanavia on tehty jo monia vuosia ennen tätä.

Case NOCCO: Keskiarvo-näyttökerrat 78 000 per video

NOCCO

NOCCOn yhteistyön alettua näyttökerrat pomppasivat heti moninkertaisiksi ja seuraajat ovat 6 kk aikana tuplaantuneet. Suunnittelimme myös aktivoivan #joulunocco kampanjan, joka keräsi yli 10 miljoonaa orgaanista näyttökertaa kuluttajien tekemistä videoista.

Case Ilves: Tampereen ykkönen on myös TikTokin ykkönen

Ilves

Liigan seuratuin joukkue dominoi niin kentillä kun somessa. Tuotamme paljon ”kulissien takana” -tyylistä sisältöä, joka laajentaa kohderyhmää myös kovimpien Ilves-fanien ulkopuolelle.

 

Esimerkiksi tämä ”Miltä Ilveksen pelipäivä näyttää huollon kannalta?” -video keräsi orgaanisesti lähes 300 000 näyttökertaa.

 

Case workshop Duunitorilla: Miten saada ammattisisällöntuottajat lyhytvideoiden pariin?

Duunitori

Duunitorilla on iso viestintätiimi ja he halusivat oppia tuottamaan viimeisen päälle olevaa lyhytvideosisältöä. Isona haasteena oli miten saada ammattisisällöntuottajille lisää tehokkuutta lyhytvideoiden pariin.

Asiakkaan kommentit

”Koulutus oli loistava. Porukka oli innostunutta ja keskustelua heräsi paljon, mikä kertoo, että asia oli tarpeellista. Käytännönläheisyydestä tuli plussaa.”

Aino Salonen, viestintäjohtaja Duunitori

Usein kysytyt kysymykset

B2C-puolella bränditunnettavuuden kasvatus on paras tapa olla alustalla. Myyntiäkin todennäköisesti tulee, jos tuote on edullinen ja helposti ostettava. #tiktokmademebuyit tagilla alustalla on 46 miljardia näyttökertaa, eli alustalla liikkuu myös oikeita ostajia.

Arvokkaammilla tuotteilla lisämyyntiä tulee, jos niillä on selkeä kohderyhmä, kuten esimerkiksi sähköpyörät.

B2B-puolella rekrytoinnin helpottaminen ja työnantajamielikuvan parantaminen on paras tapa olla kanavassa.

Myyntiäkin sieltä voi saada, mutta TikTok ei ole mikään tuote-esittelyjen ostosTV. Bränditunnettavuuden kasvamisen seurauksena kauppaakin todennäköisesti tulee pitemmällä aikajänteellä, mutta sen ei kannata olla ensimmäinen tai ainoa tavoite.

Markkinoinnissa prosessi voittaa aina projektin. Siksi suosimme toiminnassamme jatkuvaa yhteistyötä yksittäisen kampanjan sijaan.

Tuloksia voi odottaa 4-6k säteellä orgaanisella sisällöntuotannolla. Kampanjoilla voit saada pikavoittoja muutamassa viikossa, mutta tekemistä emme rakentaisi kampanjoiden varaan.

Jos hinta sidottaisiin esimerkiksi näyttökertoihin, voisimme tuottaa vain viraalivideoita, jotka saisivat miljoonia näyttökertoja. Pelkästään näistä ei kuitenkaan ole liiketoiminnallista hyötyä vaan seassa on hyvä olla myös konvertoivampaa sisältöä, joka saa vähemmän näyttökertoja. Tämä on ensisijaisesti sinun etusi.

TikTokkia käytetään keskimäärin 95 minuuttia päivässä, eli eniten kaikista somealustoista.

TikTokissa voit saada nollalla seuraajalla satoja tuhansia näyttöjä ilman mainosrahaa, koska alustalla 99% sisällöstä suositellaan katsojalle. Hyvä alustanomainen sisältö ratkaisee voittajat alustalla.

Alusta on vielä tuore, joten kilpailu yrityspuolella on vähäistä. TikTok-tyylisen lyhytvideo-sisällön voi kierrättää myös muihin kanaviin. Se mikä toimii Instassa ja Facessa ei toimi TikTokissa, mutta se mikä toimii TikTokissa, toimii kaikkialla muuallakin.

TikTok on maailman kasvavin some-alusta jo useana vuonna putkeen. Jo 2021 se oli maailman katsoin verkkosivusto. Kyllä katsotumpi kuin Google.

Meillä on suorat kontaktit TikTokkiin, TikTokissa onnistuneisiin yrityksiin, sekä suuriin vaikuttajiin. Täältä saamme sisäpiiritietoa, millainen sisältö toimii nyt parhaiten. Tätä ei löydy Googlesta. Meillä on henkilökohtaisella tasolla neljän vuoden kokemus alustasta ja ymmärrämme Business TikTokista todennäköisesti enemmän kuin kukaan muu Suomessa.

Näyttökerrat ovat TikTokissa halpoja. n. 100 000 näyttökertaa maksaa n. 100€ maksetulla mainonnalla. Kuka vaan voi ostaa niitä, mutta niistä ei ole hyötyä, jos video skipataan sekunnin jälkeen. Me teemme sisältöä, mitä halutaan katsoa. Mainonta on lisätyökalu kokonaisuuteen, ei kivijalkamme.

Jos kohderymäsi on alle 35 vuotiaita, he ovat jo siellä. Vuoden 2023 aikana suurempi joukko ihmisiä siirtyy alustalle, joten nyt on hyvä aika rakentaa asema, kun vanhempi ikäpolvi tulee. Ja he tulevat kuten Instagramin, Facebookin ja YouTuben kanssakin kävi. 

Onko sinulla halu kokeilla kokeilla uutta alustaa, mutta et ole täysin varma millaista sisältöä sinne pitää tehdä? TikTok ei ole tuote-esittelyyn tehty OstosTV vaan kanavalle pitää tuottaa alustan näköistä sisältöä ja me olemme erikoistuneet tähän.

Jos TikTokkiin haluaa tosissaan lähteä siihen kannattaa budjetoida vuositasolla 30 000 – 50 000 €. Yksittäisiä kampanjoita saa muutamilla tuhansilla, mutta pelkästään niiden varaan emme tekemistä rakentaisi, jos haluat oikeasti onnistua kanavalla.

Voimme hoitaa TikTokin avaimet käteen periaattella niin, että se vie muutaman tunnin kuussa sinun aikaasi tai jos haluat ottaa aktiivisempaa roolia ja esimerkiksi kuvata markkinointitiimisi kanssa sisäisesti, sekin onnistuu.

Kasvot eivät ole pakollisia. Pandan TikTokin rakennamme täysin maskotin ympärille. Myös täysin kasvottomia esimerkkejä maailmalta on, kuten @Ryanair
Meillä on iso joukko innokkaita esiintyjiä takataskussa, jotka edustavat tarvittaessa brändiäsi puolestasi.

Meillä on Suomen kattavin itse kasattu lista suomalaisista yrityksistä TikTokista. Sieltä löytyy esimerkkejä onnistujista, sekä tyhjiä toimialoja on vielä todella paljon.

Markkinajohtajaksi pääset monella alalla vain tulemalla paikalle. Varaa tapaaminen ja kerromme näkemyksemme kentästä. Jos Suomen kenttä on tyhjä, etsimme esimerkit globaalista markkinasta.